$i: Index | $pi: Padded Index | $an: Album Name | $d: Date | $dc: Date Compact
$c: Caption | $fc: Caption (First line) | $fw: Caption (First word)
$t: Tag | $ft: First Tag | $o: Original file name
Preview:
2016-12-06 13:47:12
Poptahof Boemeltrein 1967
Op 15 en 16 december 1967 waren er stoomritten op de WSM-lijn Delft – Naaldwijk – Loosduinen. Dit was het afscheid van deze lijn, die twee weken later gesloten zou worden.
http://www.nvbs.com/
2017-09-01 21:21:05
1885 Het Delftse bootje op de Schie met op de achtergrond de achterzijde van de bebouwing aan de Rotterdamseweg. Het bootje van N.V. Reederij De Schie vertrok vanaf de Zuidwal en vervoerde dagelijks passagiers en vracht tussen Delft en Rotterdam. Aanvankelijk waren er twee stoomvaartdiensten, die na het failliet gaan van de Delftse Schroefstoombootmaatschapp
2017-12-06 20:40:25
2017-12-06 20:40:25
Pauwmolen
Praatpaal
Op een donderdag 28 april 1960 opende de minister van Verkeer en Waterstaat, drs. H.A. Korthals, het eerste ANWB-Wegenwachtstation in Delft bij de Pauwmolen. Van hieruit konden naar behoefte andere instanties binnen een mum van tijd op de hoogte gesteld: politie, artsen, ambulances, brandweer en geestelijke bijstand.
2018-03-29 18:02:34
HTM-tram versierd met een olifant. In de jaren 1907, 1908 en 1909 liet de HTM op 31 augustus, de verjaardag van koningin Wilhelmina, versierde trams rijden op lijn 8. (Den Haag-Scheveningen). De trams werden versierd door allerlei groeperingen in het trambedrijf als onderdeel van een wedstrijd. Een jury bepaalde wie de winnaar was van de prijs die beschikbaar werd gesteld door de HTM-directie. Er reden trams vermomd als boerderij, tempel of zelfs als olifant. De versierde trams konden niet in Delft komen omdat de stoomtramlijn naar Delft pas in 1924 zou worden geëlektrificeerd. Toch was het voor de Delftse drukkerij Van Marken lucratief om er prentbriefkaarten van te maken
2018-10-24 20:54:28
2019-02-11 20:34:57
Stationsplein een smalle bus
Deze Mercedes-Benz bus met Den Oudsten opbouw werd in 1979 speciaal voor de stadsdienst van Delft ontworpen en gebouwd. Deze net geen 9 meter lange en wat smaller gebouwde busjes waren uiterst wendbaar en kort genoeg om de Delftse binnenstad met hoge bruggetjes en nauwe straatjes te trotseren. Westnederland heeft er tien nieuw afgenomen en naast Delft ook ingezet op de stadsdiensten van Gouda en Gorinchem. Ook kwamen ze wel eens buiten de stad en doken onder andere op in Maassluis en Den Haag. Later zijn deze korte bussen ook aangeschaft door andere maatschappijen zoals NZH, ZWN, BBA en FRAM.
2019-03-16 15:31:55