$i: Index | $pi: Padded Index | $an: Album Name | $d: Date | $dc: Date Compact
$c: Caption | $fc: Caption (First line) | $fw: Caption (First word)
$t: Tag | $ft: First Tag | $o: Original file name
Panden aan het Rietveld 1958 ook bekend als het Faliebagijnhof vlak voor de sloop. Deze inham aan de zuidzijde met de nummers 49 t/m 69 was het Faliebagijnhof. Hieraan herinnert het Faliebegijnhoftheater op nummer 49. Dit tweede Delfse bagijnhof kreeg zijn naam van de falies (mantels) van de bewoonsters.
De gemeentelijke kwekerijen aan de Pluympot moeten verdwijnen in verband met de uitbreiding van de stadsdoelen aan de Verwersdijk. Gezien naar het westen. Op verzoek van de bewoners herstelde de gemeenteraad in 1981 de eeuwenoude naam van dit zijstraatje van het Rietveld, waartoe het administratief gerekend werd. De naam Pluympot kwam al in 1474 voor. Aanvankelijk was het een doodlopend straatje. In 1903 maakte men een verbinding naar het Doelenplein, waar de schouwburg stond. Voor deze nieuwe toegangsweg tot de schouwburg kwan de naam Schouwburgstraatje in gebruik.
Gasthuislaan 101 tm 113. De panden 105 en 107 zijn onbewoonbaar verklaarde woningen. In pand nummer 107 is het Aardappelhuis gevestigd.1961 Op nr 107 zat de latere V&D gevestigd...
Achterom 57, 59, 61 en 63 1930 Achterom 59 - Voorheen het Vergulde Aambeeld, door Piet van der Kruk. De begane grond van Achterom 59 deed vaak dienst als werkplaats of winkel. Er werd onder meer brood, aardewerk, aardappelen, groenten, hout en vis verkocht. Veel bewoners exploiteerden naast hun baan als knecht in het voorhuis een tapperij. De oude naam van het huis wijst naar een smidse. Dat moet het bedrijf zijn geweest van smid Arjen Huijgensz van t’ Hoff, die in 1632 hier verpondingbelasting (woz-belasting) betaalde
Feestverlichting boven de Watersloot aan de Binnenwatersloot gezien vanaf de Oude Delft naar het westen. Aan het eind van de verlichting de Waterslootsepoortbrug. 1965
Rotterdamseweg 1941-1942 genomen ter hoogte van (toen) nr.308. Links in het rijtje was het winkeltje van Sanna en Aafje Boom waar Maria Duimel-Zuijdgeest voor haar moeder regelmatig petroleum moest halen voor het oliestel.
Spoorsingel 1923 met v.l.n.r. de toren van de Nieuwe Kerk, de Oude Kerk en molen de Roos.
Delft gezien vanuit het noordwesten met de nog onbebouwde weilanden achter en ten noorden van de Spoorsingel 1923 met v.l.n.r. de toren van de Nieuwe Kerk, de Oude Kerk en molen de Roos. Op de voorgrond een grote plas water waar het stadsbeeld in weerspiegeld wordt.
Oude stadssingel richting Oostpoort 1885 vóór de doorgraving van de Provinciale Vaart of Rijn-Schiekanaal in 1892-1893 Links de achterzijde van de bebouwing aan de Asvest met de Henegouwse toren
Houttuinen 1967 gezien vanaf de stationsbrug in noordelijke richting. In het water liggen plezierbootjes en vooraan een schip met planten. In de verte is "n gedeelte van het nieuwe spoorwegviaduct te zien.
Gedeelte van de stadsgracht tussen de Kanaalweg en de Zuiderstraat, dat na de verbreding van de vaarroute degradeerde tot haventje met op het gedempte gedeelte de latere gasfabriek. Links de Asvest 1880
Brasserskade 1928 vanaf de nog aan te leggen Vrijebanselaan (toen nog Rijksweg), in zuidelijke richting. Links de bebouwing aan de noordzijde van de Brasserskade en rechts de glasfabriek.
Brabantse Turfmarkt 1895 tussen Gasthuislaan en Molslaan, gezien naar het noorden. Links gebouwen van het Oude en Nieuwe Gasthuis en in de gracht twee zeilschepen
Asvest na de sloop van woningen in mei 1961. Op de achtergrond de schroefgashouder gezien naar het oosten, gebouwd in 1927 en afgebroken in 1969 en geheel links een deel van de vaste gashouder.1961
Peperstraat in Delft tijdens de bezetting. Aan de muur links is een Duits propaganda-affiche (V=Duitschland wint voor Europa op alle fronten) aangeplakt.
Op de sokkel van de oude straatlantaarn aan de Van Oldenbarneveltstraat is een nieuwe, moderne lamp aangebracht. De sokkel is afkomstig van een straatlantaarn die vroeger op de Markt stond. 1992
Oude Delft 7 tm 21. Chinees restaurant, bakkerij Renkema (nu Carousel), bioscoop, woonhuis, dan de poort naar de Padvinderij, de schoorsteen van de Papegaai drank fabriek. 1960
Westlandseweg-Poptahof 15 en 16 december 1967 werden voor het laatst passagiers vervoerd over de voormalige WSM-sporen (toen al door de NS overgenomen) tussen Delft en Loosduinen . Op de foto de tram ter hoogte van Poptahof Noord op 16 december. Behalve stoomlocomotiefjes werd als ondersteuning ook een NS-dieselloc ingezet. De rijtuigen, oorspronkelijk elektrisch buffermaterieel, zogenaamde blokkendozen, werden gehuurd van de NS.
Colignystraat 21 waar Polle Eduard tot zijn twintigste heeft gewoond,de foto is gemaakt vlak voor de sloop in 2004. Op 23 woonde tot 1976 de Familie Haak (Nico Haak)
Koepoortstraat 1971 De Koepoortstraat is omstreeks 1891 aangelegd door Leendert van den Berg. De straat heette Johanna Paulinalaan, naar zijn moeder. De straat ligt tegenover het punt waar tot 1864 de Koepoort stond. Tussen de Koepoort en de Johanna Paulinalaan heeft tot 1936 de Koepoortbrug gelegen, die in 1936 is vervangen door de huidige Koepoortbrug. In 1938 werd de straatnaam gewijzigd van Johanna Paulinalaan naar Koepoortstraat.
Koepoortstraat 1971 De Koepoortstraat is omstreeks 1891 aangelegd door Leendert van den Berg. De straat heette Johanna Paulinalaan, naar zijn moeder. De straat ligt tegenover het punt waar tot 1864 de Koepoort stond. Tussen de Koepoort en de Johanna Paulinalaan heeft tot 1936 de Koepoortbrug gelegen, die in 1936 is vervangen door de huidige Koepoortbrug. In 1938 werd de straatnaam gewijzigd van Johanna Paulinalaan naar Koepoortstraat.