$i: Index | $pi: Padded Index | $an: Album Name | $d: Date | $dc: Date Compact
$c: Caption | $fc: Caption (First line) | $fw: Caption (First word)
$t: Tag | $ft: First Tag | $o: Original file name
Gasthuislaan. Huisnummers 198 tm 226. Tussen de nummers 204 en 206 de Eerste Nieuwsteeg, tussen 212 en 214 de Tweede Nieuwsteeg en na nummer 226 de Derde Nieuwsteeg. Op nummer 206 de Christelijke Prinses
De Oostpoort gezien vanaf de Zuiderstraat met rechts een schip in de Zuidergracht.1892 De Oostpoort gezien vanaf de Zuiderstraat met rechts een schip in de Zuidergracht. Stadspoort uit circa 1400 waarvan de torens zijn verhoogd in 1514 en de landpoort door een stukje stadsmuur verbonden is met de waterpoort. Delft kreeg tussen 1246 en 1355 in fasen stadsrechten. Het oostelijke stadsgedeelte kreeg die rechten omstreeks 1345. In 1349 moesten alle stadspoorten, muren en waltorens, voorzover die toen al waren gebouwd, worden afgebroken en moest de stadsbuitengracht worden gedempt. Dit alles op last van Albrecht van Beieren, die de stad toen had ingenomen. In 1394 mocht Delft weer poorten bouwen en opnieuw een stadsbuitengracht graven. Pas in 1448 mochten er ook weer muren en waltorens worden opgetrokken. In totaal werden 8 poorten en 24 waltorens gebouwd. Daarvan zijn de Oostpoort en een drietal waltorens bewaard gebleven.
Spoorsingel 1895 ter hoogte van de Schoolstraat met de Schoolstraatbrug over de Westsingelgracht. De spoorwegovergang met wachthuisje en de achterzijde van de huizen aan de westzijde van de Phoenixstraat.
Rietje de Vries-Buynink en haar dochter Marieke (1952) in de deuropening van het pand Laan van Overvest 18. Echtgenote van Walter de Vries, directeur van Houthandel Prins & De Vries aan het Rietveld, later Rotterdamseweg.
Spoorwegviaduct ter hoogte van de Binnenwatersloot en de Buitenwatersloot . Op de achtergrond de huizen aan de Spoorsingel met links de toren van de Westerkerk aan de Hugo de Grootstraat.1967
Tuinmuur langs het Laantje van Mater naar het westen gezien. Achter de tuinmuur is stalhouderij Mater gevestigd, een bedrijf dat in 1952 opgeheven werd. Links zijn de enige twee woonhuizen in het Laantje van Mater te zien, de nummers 18 en 18A. Op de achtergrond de huizen aan de Coenderstraat met ervoor de spoorbaan met goederenwagens.
Tijdelijke spoorwegovergang aan de Houttuinen in verband met de aanleg van het spoorwegviaduct gezien naar het westen. Op de achtergrond het voormalige hotel De Bolk aan de Coenderstraat. Het duurde tot 1965 voordat de verhoogde spoorbaan in gebruik kon worden genomen.
Tijdelijk voetgangersbruggetje van de Westvest naar de Houttuinen gezien naar het oosten. De brug werd geslagen in verband met de festiviteiten in verband met het 100-jarig jubleum van het Delftsch Studenten Corps. Rechts het gymnasium en in de gracht het pontje, dat tot dan en daarna de voetgangers naar het station bracht.1948